۲۷ بهمن ۱۳۸۳ به تاریخ
[ جدیدترین رسوایی سیا ]
در راستای اینکه برادران شریف نیوز فکر کرده اند که همه مردم دنیا مثل خودشون به قضایا نگاه میکنند و در نتیجه خبری راجع به بازی گرفته شدن ماموران سیا در ایران منتشر کرده‌اند قصد داریم به بررسی خبر بپردازیم :
هشت تن از عوامل سازمان سیا که 35 روز پیش وارد ایران شده بودند، توسط ماموران اطلاعاتی ایران به بازی گرفته شده(۱) و ازدستیابی به اهداف خود باز ماندند.

سایت «نقطه» نوشت: یکی از این ماموران ـ که با گذرنامه استرالیایی برای جمع آوری اطلاعات نظامی و هسته‌ای وارد کشورمان شده بودند ـ پس از بازگشت به آمریکا در نامه ای(۲) به مسئول بخش ایران در سازمان سیا اظهار داشت: چهار روز پس از آن‌که وارد ایران شدیم فهمیدیم از سوی ماموران اطلاعاتی سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی این کشور زیر نظر کامل قرار داریم.

وی با انتقاد از طراحی ناقص نقشه جاسوسی از مراکز نظامی و تاسیسات اتمی ایران، به مقام مافوق خود گوشزد کرد: ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی در قالب توریست های خارجی، فروشنده مواد بهداشتی و غذایی، راننده خودروهای مسافر کش و دختران دانشجو(۳) تیم ما را کاملا همراهی می کردند و قبل از آگاه شدن تیم از این موضوع، آن‌ها بخشی(۴) از اهداف ماموریت ما را شناسایی کردند.

این جاسوس آمریکایی همچنین نوشت: در روز سوم حضور در ایران، ماموران اطلاعات سپاه در پوشش جهانگرد فیلیپینی در اطراف اصفهان یکی از کیف های حاوی اطلاعات رمز رایانه ای تیم را ربودند(۵)!

وی افزود: آن‌ها (ماموران اطلاعاتی ایران) حتی ما را به یک مکان دیدنی در کاشان برده و از ما عکس و فیلم یادگاری گرفتند(۶)!

در ادامه این نامه آمده است: ایرانی ها به نام هواداران ارتش آزادی بخش (منافقین) آدرس‌های غلط درباره پایگاه های ساخت تسلیحات هسته‌ای به ما دادند و باعث شدند تا مسیر زمانی و مکانی ماموریت ما مطابق نقشه توجیهی پیش نرود(۷).

بر اساس این گزارش 8 جاسوس ناکام آمریکا هم‌اینک در قرنطینه اطلاعاتی به سر می برند. دو نفر از آنان عرب تبار و سه نفر از آنها نیز به زبان فارسی مسلط هستند.

از نامه عضو این تیم جاسوسی چنین بر می آید که آنها قصد داشتند در طول بیست روز اطلاعات مورد نظر را جمع آوری و پس از رفتن به ترکیه، اطلاعات را از طریق سفارت آمریکا در آنکارا به سازمان سیا منتقل سازند، اما پس 11 روز سرگردانی در ایران از طریق اروپا به آمریکا مراجعت کردند.

به نظر می رسد این ماجرا به عنوان یک رسوایی جنجالی در کارنامه سازمان سیا ثبت شود(۷).

۱- در همه جای دنیا حتی عقب افتاده ترین کشورها وقتی از حضور جاسوسی باخبر میشن اول مدتی فعالیت هاش رو تحت نظر میگیرند ٫ بعد با سر و صدا دستگیرش میکنند و احتمالا هم در آخر اعدامش میکنند یا به حبس های طولانی مدت محکوم میشه . در هیچ کجا به جای دستگیر کردن جاسوس ها باهاشون بازی نمیکنند . با توجه به لحن این جمله میشه حدس زد نویسنده خبر تحت تاثیر فیلمهای جاسوسی بوده . فیلم مربوط به این بخش : جاسوس بازی

۲-کاملا مطمئنم اگر تمام آرشیو نامه نگاری سازمان سیا از دهه ۶۰ تا امروز رو بررسی کنید چنین نامه ای پیدا نخواهید کرد . حتی اگر با احتمال یک درصد فرض کنیم نامه مورد نظر محرمانه بوده باید ۳۰ سال صبر کرد تا نامه از رده بندی خارج بشه که بهش دسترسی پیدا کرد . حالا برادران زحمت کش سایت شریف نیوز چطور به نامه دسترسی پیدا کردند جای سوال داره .

۳-مسلما مامورهای آمریکایی برای جاسوسی از تجیهیزات نظامی و اتمی به ایران آمده بودند و مسلما هر آدم بالای دو سالی این رو میدونه که ورورد افراد متفرقه به تاسیسات نظامی و اتمی ممنوعه حالا با همه این این حرفها احتمال حضور توریست های خارجی، فروشنده مواد بهداشتی و غذایی، راننده خودروهای مسافر کش و دختران دانشجو به صورت یک مجموعه در یکی از تاسیسات نظامی یا اتمی چقدر میتونه باشه . و گذشته از تمام این حرفها IQ یک جاسوس باید چقدر پایین باشه که بعد از دیدن توریست های خارجی، فروشنده مواد بهداشتی و غذایی، راننده خودروهای مسافر کش و دختران دانشجو متوجه نشه تحت نظر قرار داره ؟

۴-اونهمه مامور امنیتی که در قالب توریست های خارجی، فروشنده مواد بهداشتی و غذایی، راننده خودروهای مسافر کش و دختران دانشجو فعالیت میکردند بعد از کلی تلاش تازه موفق شدند بخشی از اهداف جاسوس های آمریکایی رو بفهمند .

۵-بازسازی صحنه وقوع ربودن یکی از کیف های حاوی اطلاعات رمز رایانه ای :
مامور اطلاعات سپاه ( مقادیر انبوهی ریش ٫ شلوار پلنگی ٫ پیرهن سیاه یا سفید روی شلوار ٫ نعلین )‌ در حالی که سعی میکنه با تنگ کردن چشمهاش شبیه به فیلیپینی ها به نظر بیاد :‌ سلام علیکم ( با لهجه خفن عربی ) برادر من یک جهانگرد فیلیپینی هستم .
جاسوس آمریکایی :‌ اِ شما فیلیپینی هستی ؟ پس از خودمونی . بین خودمون بمونه ٫ من هم یک جاسوس آمریکایی هستم .
مامور اطلات سپاه :‌ ببخشید میخواستم اون کیف حاوی اطلاعات رمز رایانه ای تون رو ببینم .
جاسوس آمریکایی :‌ اِ اینو میخوای ٫ خوب چرا زودتر نگفتی . بیا بگیرش فقط حواست باشه چون خیلی محرمانه است .
مامور اطلاعات سپاه (‌در حالی که به نقطه نامعلومی در پشت سر جاسوس آمریکایی اشاره میکنه )‌ : اونجا رو نگاه . ببین گنجشکه چقدر خوب پرواز میکنه .
جاسوس آمریکایی : کوش؟ کجاست ؟ بذار ببینم .
مامور اطلاعاتی سپاه در حال فرار با کیف حاوی اطلاعات رمز رایانه ای .

۶-احتمالا در راستای اینکه برای زندانی ها سوییت های تک نفره در نظر گرفته شده ٫ جاسوس ها هم از سرویس های ایرانگردی سازمان اطلاعات بهره مند خواهند شد .
( حتی اگر جور دیگه ای هم به قضیه نگاه کنیم جاسوس های آمریکایی اونقدر عقل دارند که در حین ماموریت با کسی عکس یادگاری نگیرند )

۷-احتمالا همین الان که شما این نوشته رو میخونید جرج بوش در حال دعوا کردن رییس سازمان سیا است . تمام خبرگزاری های مشهور دنیا هم دنبال اطلاعات میگردند تا خبر آخرین رسوایی سیا رو با تمام جزییاتش به همه جا ارسال کنند .

نتیجه : گاهی وقتها خوبه موقع خالی بستن به ترکهای سقف نگاه کنیم .
نتیجه ۲ : بعضی از فیلمهای جاسوسی هالیوود اطلاعات خوبی ندارند .