۹ فروردین ۱۳۸۴ به تاریخ
[ تروی 2 ]
خيلي جالبه . بعد از گذشت دقيقا يک سال از نمايش فيلم تروي تازه همه فهميدن که نقش ها و کتيبه هاي تروي کپي ناشيانه تخت جمشيده و سايت بازتاب هم خبري در اين مورد نوشته . خيلي باحاله ها ( توضيح : حجت الاسلام رضا مارمولک بعد از اولين باري که در مورد تعداد راههاي رسيدن به خدا سخنراني کردند به اين نتيجه رسيدند )‌ . دقيقا سال گذشته در يک چنين روزهايي با يکي از دوستهام براي ديدن فيلم تروي به سينما رفتيم . در تمام مدت تماشاي فيلم اين موضوع ذهنم رو مشغول کرده بود . تا چند هفته بعد هم هرجا که ميرفتم موضوع صحبت رو به همين قضيه ميکشوندم . بعد از راه انداختن اين وبلاگ هم اين موضوع يکي از اولين موضوع هايي بود که بهش اشاره کردم (‌ هر وقت به اولين نوشته هاي خودم نگاه ميکنم خنده‌ام ميگيره . اون موقع اصلا سبک مشخصي نداشتم و براي نوشتن هر مطلب ساده يک ساعت وقت صرف ميکردم ) که البته چون اون اوايل يازديد کننده هاي اينجا از تعداد انگشتهاي دست هم کمتر بودند کسي متوجه نشد . البته در خبر سايت بازتاب نوشته شده که اين قضيه در بعضي از وبلاگ ها مطرح شد که من هرچقدر گشتم نتونستم چيزي در اين مورد پيدا کنم و فکر ميکنم تنها جايي که به اين قضيه اشاره شده همينجا باشه ( نميدونيد اين احساس اول بودن در کاري چقدر لذت بخشه . الان يک حسي شبيه به اولين باري که سر صف تشويق شدم دارم ) .
فکر نميکنم الان هم بشه براي مقابله با اين قضيه کاري کرد . فيلم تروي يک سال قبل نمايش داده شده و فرضا بمب گوگلي هم ميتونست همون موقع موثر باشه ( البته يک سال پيش لگوماهي داستان بمب گوگلي پايه گذاري نکرده بود و خبري از بمب گوگلي نبود ) . فکر ميکنم اگر کاري هم انجام بشه با بي تفاوتي عوامل سازنده تروي روبرو بشه و يا در نهايت با يک معذرت خواهي خشک و خالي سر و ته قضيه رو به هم بيارند . فکر ميکنم تا وقتي که خودمون به خودمون احترام نگذاريم نميتونيم از بقيه انتظار احترام داشته باشیم .