۱۲ آذر ۱۳۸۳ به تاریخ
[ پیشنهاد ]
مبارزه عليه تحريف نام خليج فارس هر لحظه ابعاد گسترده تري به خودش ميگيره . بعد از اينکه ايراني ها با دادن نظرات منفي راجع به اطلس نشنال جئوگرافيک در آمازون ارزش اطلس رو پايين آوردن حالا نوبته آمازونه که با پاک کردن نطرات منفي همه کارها رو نقش بر آب کنه ( توضيحات بيشتر اينجا ) . معلوم نيست دوباره بايد چندتا نظر منفي نوشته باشه تا ارزش اطلس در آمازون پايين بياد . تازه معلوم نيست آمازون دوباره نظرها رو پاک نکنه .
با تمام خوشبينيم نسبت به کل حرکت ٫ تا وقتي که اين حرکت از پشتوانه مالي درست و حسابي برخوردار نباشه نميتونه کار زيادي از پيش ببره . چون با وضع موجود هيچ تضميني وجود نداره که تمام تلاش ما در يک ثانيه و توسط چند نفر از بين بره . يا مثلا نشنال جئو گرفيک کل قضيه رو با يک جواب نيم بند ماست مالي نکنه .
به نظر من دليل تمام پشتک و واروهاي شرکتها و موسسات مختلف براي عربها به خاطر پوله . و تا وقتي که عربها براي اين قضيه پول خرج ميکنند به اين راحتي نميشه جلوي اينجور کارها رو گرفت . به غير از انعکاس خبر بمب گوگلي در جاهاي مختلف نتيجه حرکتهاي اخير جوابيه مزخرف نشنال جئوگرفي بود و اين يعني انشار چنين مزخرفاتي ادامه خواهد داشت . درسته که دولت ايران جلوي انتشار نقشه رو گرفته ولي اين هيچ دردي رو دوا نميکنه . در ايران همه ميدونند که خليج فارس صحيحه ٫ بايد فکري به حال بقيه نقاط کرد .
با نامه نگاري هم کاري از پيش نميبريم . تجربه نشون داده که چنين موسساتي خيلي راحت با يک جوابيه آبکي سر و ته قضيه رو به هم ميارن و حتي جواب نامه هاي بعدي رو نميدند .روي کمک هاي دولتي هم نميشهحساب کرد . دولت اگر قرار بود کاري بکنه تا الان امنجام داده بود و کلا کار خاصي از دست دولت بر نمياد تا انجام بده .
به نظر من يکي از کارهايي که ميتونه موثر واقع بشه طرح شکايت نسبت به اين قضيه است . يعني ايراني ها به طور خصوصي ( کاملا خصوصي و جداي از مسائل سازمان ملل و اين حرفها ) از چنين شرکتها و موزه ها و موسسه هايي شکايت کنند و صد البته که در اين کار به وکلاي ورزيده و مدارک محکم نياز داريم . و استخدام وکيل هاي خوب و جمع آوري مدارک نياز به حمايت هاي مالي کلان داره . و چون اين بار موسسه ها با دادگاه طرف هستند نميتونن به راحتي از زير بار جواب دادن شونه خالي کنند . همه اينارو اضافه کنيد به بازتابي که چنين شکاياتي ميتونن در تلويزيون و روزنامه ها داشته باشند . اين چنين شکايت هايي حتي اگر پيروز نشن وقت و پول و انرژي زيادي از اينجور موسساتي ميگيرند و در واقع هزينه بازي کردن با يک نام رو براشون بالا ميبرند .
من با حقوق آشنايي زيادي ندارم و نميتونم رو ابعاد اين قضيه زياد بحث کنم ولي اگر کسي فکري به نظرش ميرسه حتما بنويسه تا بالاخره به نتيجه اي برسيم .