۲۳ شهریور ۱۳۸۶ به تاریخ
[ چرا استقلال امروز باخت یا : وقتی همیشه نمی‌توان با توکل به خدا تیم اداره کرد ]
راستش امروز که داشتم از جام‌جم ۲ بازی استقلال و سایپا را نگاه می‌کردم نکته‌ی جالبی به نظرم رسید.

با وجود همه‌ی هارت‌و‌پورتی که استقلال برای آوردن ناصر حجازی و کلی بازکن اسم و رسم دار به تیم به پا کرد تا الان اصلا نتیجه‌ی خوبی نگرفته. برخلاف استقلال٫ پرسپولیس که به جای مهره‌های خوب ( منظورم از خوب بازکن‌های پرسروصدا و انتقال‌های خبرساز است) بیشتر روی آوردن افشین قطبی که یکی از آدم‌های کار درست فوتبال دنیاست سرمایه گذاری کرده تا الان وضع خیلی بهتری نسبت به استقلال دارد. تا این‌جای کار همه‌چیز خیلی معمولی به نظر می‌رسد. منتهی نکته‌ی اصلی این است که در فوتبالی مثل فوتبال ایران که تقریبا همه چیز روی مادر قحبگی و معادلات ناسالم می‌چرخد چه‌طور آدم سالم و با دانشی مثل افشین قطبی ( مسلما منظور من در این‌جا از سالم بودن٫ ساده‌گی و حماقت نیست. افشین قطبی اگر بیش از حد سالم بود عمرا هیچ وقت به این‌جایی که هست نمی‌رسید) توانسته موفق باشد؟

جوابش خیلی سخت نیست. افشین قطبی برخلاف ۹۹ درصد مربی‌های ایرانی و ۱۰۰ درصد مربی‌های خارجی لیگ ایران از دانشش ( که به روز هم هست) برای هدایت پرسپولیس استفاده می‌کند و سر‌و‌کله زدن با بقیه مسایل را به عهده‌ی استیلی گذاشته. این چیزی است که تا این‌جای کار معلوم شده. یعنی یک مربی برای حل مسایل فنی و یک کمک مربی برای رفع و رجوع بقیه‌کارها.

برخلاف افشین قطبی٫ ناصر حجازی که تقریبا تمام افتخارش این است که در جام جهای فلان برای تیم ملی بازی کرده و چند‌سالی هم مربی استقلال بوده و هیچ گلی به سر این تیم نزده٫ فقط از مادر قحبگی برای هدایت تیمش استفاده می‌کند. دستیارش٬ صمد مرفاوی هم دست‌کمی از خودش ندارد و نمی‌تواند هیچ کمکی از لحاظ فنی به
ناصر‌خان
بدهد. برای همین هم هست که تا الان استقلال هیچ نتیجه‌ی درستی نگرفته و امروز ۲-۱ به سایپا باخت.

برچسب‌ها: