۲۹ شهریور ۱۳۸۵ به تاریخ
[ Salvator Adamo:Tombe la neige ]
از این پست به بعد قصد دارم هر چند پست در میان یک آهنگ معرفی کنم. این آهنگ می‌تواند -مثل آهنگ امروز- یک آهنگ قدیمی و غمگین فرانسوی یا یک آهنگ شاد و دامبول و جواد از یکی از بزرگام موسیقی جواد ایران باشد. سعی می‌کنم در اندازه‌ی اطلاعات و توانم در مورد خواننده و آهنگ و دلیل مهم بودنش توضیح بدهم.

□ Tombe la neige

□ Salvator Adamo

□ 1963


در مورد سالواتوره آدامو اطلاعات زیادی ندارم. راستش تا قبل از این‌که این آهنگ را در یکی از اینترنت‌گردی‌های شبانه ام پیدا کنم و بعد پاپی پیدا کردن خواننده و مشخصاتش شوم چیزی از آدامو نشنیده بودم. اما همین‌که بدانیم آدامو در سال ۱۹۴۳ در کامیسو سیسیل متولد شده ولی در بلژیک بزرگ شده برای شنیدن و لذت بردن از این آهنگ کافی است. البته اگر این‌ها برایتان کافی نبود و حتما برای شنیدن و لذت بردن از آهنگ باید تمام زندگینامه‌ی خواننده‌ی بدبخت را می‌دانستید و مثل من هم تنبلی‌تان نمی‌آمد میتوانید این‌جا اطلاعات کاملی راجع به این خواننده پیدا کنید.

Tombe la neige
Tu ne viendras pas ce soir
Tombe la neige
Et mon coeur s'habille de noir
Ce soyeux cortège
Tout en larmes blanches
L'oiseau sur la branche
Pleure le sortilège

Tu ne viendras pas ce soir
Me crie mon désespoir
Mais tombe la neige
Impassible manège

Tombe la neige
Tu ne viendras pas ce soir
Tombe la neige
Tout est blanc de désespoir
Triste certitude
Le froid et l'absence
Cet odieux silence
Blanche solitude

Tu ne viendras pas ce soir
Me crie mon désespoir
Mais tombe la neige
Impassible manège

برف می بارد

برف مي‌بارد
و تو امشب باز نخواهی گشت
برف می بارد
و قلب من پر از سیاهی است
اين همراه ابریشمین
با اشكهای سپيد
پرنده بر شاخه‌ی درخت
افسون می گرید

تو امشب بازنخواهی گشت
نااميدی‌ام به سوی من فرياد می‌زند
اما برف مي بارد٫
با چرخشي آرام

برف می‌بارد
تو امشب بازنخواهی گشت
برف مي بارد
همه چيز از نا‌امیدی سپید است
اطمينانی غمناك
سرما و فقدان
اين سكوت نفرین‌شده
تنهايی سپيد

تو امشب باز نخواهی گشت
ناامیدی‌ام به سوی من فرياد می‌زند
اما برف می‌بارد٫
با چرخشی آرام

آهنگ را از این‌جا دانلود کنید