۱۲ مهر ۱۳۸۵ به تاریخ
[ آرش منو تنها نذار ]
برای شنیدن آهنگ قبلی نیاز به مقادیری شک و تردید در یک رابطه‌ی عاشقانه داشتید و هنگام گوش کردنش می بایست ربدوشامبر می‌پوشیدید و عطر می‌زدید و آب انگور مزه مزه می‌کردید و به افق‌های دوردست خیره می‌شدید. هنگام شنیدن این آهنگ بهتر است رابطه‌ی عاشقانه‌تان کاملا نابود شده باشد و ربدوشامبر و آب انگور و افق‌های دوردست را دور انداخته باشد. فقط باید یک زیرپوش رکابی و یک زیر‌شلواری راه راه آبی بپوشید و با تمام وجودتان آبگوشت بخورید.

□ منو تنها نذار

□ آرش

□ سال انتشار نامعلوم



آهنگ این پست نام خاصی ندارد و بیشتر با نام منو تنها نذار شناخته می‌شود. توسط خواننده‌ای به نام آرش خوانده شده که گویا در حال حاضر در دیسکوهای دبی به فعالیت هنری‌اش ادامه ‌می‌دهد. گویا از این آهنگ در فیلم در امتداد شب (که با توجه به نام‌‌هایش اصلا فیلم جوادی نبوده) هم استفاده شده. اما دلیل اصلی محبوبیت این آهنگ سبک جواد آن است. به طوری که می‌توان آن‌را در بین ده آهنگ برتر موسیقی جواد قرار داد. من هم چون می‌خواستم یک آهنگ جواد حوب معرفی کرده باشم این اهنگ را انتخاب کردم. فقط دقت داشته باشید که توضیحات داخل پرانتز از من است و ربطی به متن اهنگ ندارد.


(مقادیری موسیقی غم‌ناک دامبولی.این موسیقی با وجود این‌که قرار است غم‌ناک باشد و چس‌ناله کند هنوز هم ریتم دامبول خودش را حفظ کرده. مثال دیگر این نوع موسیقی آهنگ معشوقه‌ی مرحوم فرزین می‌باشد. برای آشنایی با حال و هوای خواننده در این سبک از موسیقی می‌توانید به کلیپ معشوقه فرزین مراجعه کنید. به خصوص آن بخشی که یک‌دستی در یک جاده‌ای شبیه جاده‌های شمال رانندگی می‌کند)

یادته اولین لحظه‌ی دیدار
قسم خوردیم برای هم بشیم یار
ولیکن تا شد هنگامه تو رفتی
گذاشتی منو با دلم گرفتار

(یکی از مشکلات اساسی خواننده‌ی محترم این است که در اولین لحظه دیدارشان جو گرفتتشان و زرتی قرار دوستی فابریک و ازدواج گذاشته‌اند. طرف هم اصولا مال این حرف‌ها نبوده و درست در لحظه‌ی حساس گذاشته و رفته و خواننده‌ی محترم را در خماری گذاشته)

راضی شدی به مردن غرورم
به یادتم اگرچه از تو دورم

(در این‌جا خواننده‌ی محترم دچار احساس تنفر نسبت به طرف شده. چون طرف مذکور غرور طرف را کشته است و برای یک مرد هیچ چیزی بدتر از این نیست. ولی دلش هم نمی‌آید فحش‌های چارواداری نصیبش کند. برای همین فقط به این اکتفا می‌کند که به یادتم اگرچه از تو دورم)

به پات میافتادم چه عاجزانه
اشکای من می‌ریخت چه کودکانه
به پای وعده‌ی بی‌اعتبارت
نشسته این دلم چه صادقانه

(این‌جا خواننده‌ی محترم مراحل مردن غرورش را شرح و توصیف می‌کند. منتهی معلوم نیست چرا الکی دلش را به وعده‌ی بی‌اعتبار طرف خوش کرده و صادقانه عین گاو به پای طرف و وعده‌ی بی‌اعتبارش نشسته)

راضی شدی به مردن غرورم
به یادتم اگرچه از تو دورم

(همان توضیحات قبلی)

منو تنها نذار رو قلبم پا‌ نذار
به دیدن دلم٫ بیا فقط یه بار

(این‌جا خواننده دچار تحول شدید روحی شده و به گه‌خوری می‌افتد٫ در حالی که تا بیت قبلی نسبت به طرف احساس تنفر می‌کرده. وی از طرف مذکور خواهش می‌کند که حتی برای یک بار هم که شده به دیدن دلش بیاید)

خودم قربونیتم٫ یار جون‌جونیتم
میون عاشقات منو نذار کنار

(نکته‌ی مبهم این بیت قربونی بودن و یار جون‌جونی بودن شاعر و طرف می‌باشد. در حالی که خواننده‌ی عزیز تمام ابیات بالا را به چس‌ناله کردن در باب جدایی و خیانت و این صحبت‌ها گذرانده. اگر واقعا خواننده یار جون‌جونی طرف مذکور می‌باشد چه نیازی به این همه آه و ناله وجود دارد؟)

من اولین و آخرین خریدار اداتم
هنوزم عاشق لحظه‌ی دیدار چشاتم(دوبار)

(این‌جا شاعر به طرف اعلام می‌کند که بنده مشتری اول و آخر ادا‌ی شما خواهم بود. با توجه به این‌که وی دارای ادا بوده و ادایش هم قابل خریداری می‌باشد٫ می‌توانیم نتیجه بگیریم که طرف به یکی از شغل‌های شریف این پست تعلق دارد)

راضی نشو به مردن غرورم
به یادتم اگرچه از تو دورم

(خواننده در این بیت از خر شیطان پیاده شده٫ نفرتش را کنار می‌گذارد و در حالی که به گه‌خوری ادامه می‌دهد از طرف با زبان بی‌زبانی خواهش می‌کند که دیگر غرورش را نشکند)

منو تنها نذار رو قلبم پا‌ نذار
به دیدن دلم٫ بیا فقط یه بار

خودم قربونیتم٫ یار جون‌جونیتم
میون عاشقات منو نذار کنار

من اولین و آخرین خریدار اداتم
هنوزم عاشق لحظه‌ی دیدار چشاتم(دوبار)

راضی نشو به مردن غرورم
به یادتم اگرچه از تو دورم

لینک دانلود آهنگ (روی لینک کلیک کنید و کمی صبر کنید)